הטלפון הביתי על גבי האינטרנט- מה האפשרויות הקיימות היום לצרכן?

היום כשצרכן מעוניין להתחבר עם קו טלפון נייח, ביתי,דרך חברת האינטרנט שלו, כאשר יש לו ראוטר פרטי משלו, הוא לא יכול לבצע את זה. 
בעוד בעולם, במידה ויש לך ציוד מתאים (מתאם טלפונייה- לטלפונים "טיפשים" או טלפון IP), בלא מעט מדינות ניתן להתחבר אם יש לך ציוד מתאים, ובעלויות לא גבוהות בכלל.

הסיבה לכך, לטענת חברות התקשורת, היא לכאורה אבטחת מידע. 
מה הכוונה? שחלילה, הציוד שלכם (הראוטר, והטלפון החכם או טלפון ה-IP שלכם)לא יפרץ, והאקרים "ישתו" לכם את הבנק דקות שמוקצה כחלק מהחבילה במנוי.

אך בפועל,זה נראה שההסבר הזה הוא לא נכון, וישנם אפשרויות אקטיביות לחסימת יעדים מראש, ולעוד הגנות ברמת המנוי כך שלא תהיה סכנה למנוי, שכן, ישנן חברות שמציעות שירות דומה לזה של חברות התקשורת- עם היכולת להשתמש בקו הטלפון הנייח (מספר הטלפון הנייח שלכם), ממגוון יישומים- אפליקציה בטלפון הנייד, מתאם לטלפונים "טיפשים" או טלפון "חכם" (טלפון IP).

נתחיל בהערה- השימוש בקווי טלפון דרך השירותים והחברות שיוצגו כאן בסקירה הינו חוקי לחלוטין, אך האחריות לשימוש תקין כך שהכל יעבוד כראוי, ושחלילה לא יווצר שימוש לרעה על גבי הקו שלכם (מה שמכונה Abuse- ניצול המערכת או פריצה של הקו)- הינו באחריות המשתמשים בלבד, מול החברות שמתפעלות את השירותים הללו.
אין לצוות האתר, הקהילה או מי מטעמם כל אחריות לשירותים אלו- ההמלצות הם משימוש אישי בלבד.
האחריות כולה לשימוש בשירותים הללו הינה של המשתמשים בלבד.

דגשים מקדימים:

הכי חשוב- לא עובד אם אתם תחת CG-NAT (!!!!!) – מה המשמעות?
ישנם ספקי אינטרנט שסוגרים את הלקוח במה שנקרא CG-NAT.
מה זה אומר? שהלקוח לא מקבל כתובת IP חוקית (ציבורי), אלא IP משותף לכמה לקוחות.
זה נובע ממחסור כתובות IPv4 בעולם, מה שגורם לכתובות ה-IP להיות יקרות יותר לספקיות, בצורה שלא משתלמת.

איך בודקים דבר כזה בכלל ברמה פרטנית?
בכניסה ללשונית ה-WAN בנתב שלכם אתם תקבלו את כתובת ה-IP שלכם שהקצתה ספקית האינטרנט.
עכשיו, במקביל (לא לסגור את הלשונית), תפתחו עוד לשונית והיכנסו ל: http://www.whatsmyip.org.
כתובת ה-IP שלכם מופיעה למעלה.
אם כתובת ה-IP שמופיעה שם זהה לחלוטין למה שמופיע בראוטר- הכל טוב, תתקדמו להצעות שקיימות.

אם מופיעה כתובת IP אחת בראוטר, וכתובת שנייה באתר האינטרנט- אפילו בספרה- עצרו (לרוב זה לא רק ספרה, אלא ממש כתובת IP שונה – ספרות שונות לגמרי).
יש לבקש מספקית האינטרנט לצאת מה-CG-NAT, או לשלם לה על IP קבוע (לשיקולכם כמובן), או לעבור לספקית אינטרנט אחרת.
אל תתחילו בהליך חיבור/ניוד לאף ספקית לפני שווידאתם את התנאי ההכרחי מאוד הזה, ובדקתם שהכל בסדר, שלא יהיו בעיות.
לקוח שיתחבר לאחת מספקיות ה-VOB ויתלונן על בעיות בקבלת/הוצאת שיחות, כתוצאה מתופעת CG-NAT- יהיה אחראי לזה באופן בלעדי.

דגש שני- קווי VOB ברמת העקרון לא מיועדים לחיבור ללחצני מצוקה, מעליות ואזעקות- עקב דרישה לזמינות מלאה.
בקו VOB יש סיכוי לנפילת תקשורת, נפילות חשמל וכדומה- דבר שבעת חירום יכול להוות בעיה.
השימוש בקווי VOB ליישומים הללו, הינו לשיקול דעתו הבלעדי של המשתמש- ובהתאם, לספקים השונים אין אחריות על תקלות בקו במקרה של עת חירום.

 

ועכשיו, מה האפשרויות שקיימות לבעלי קו טלפון נייח שמעוניינים בחיבור עם הראוטר הפרטי שלהם, בכל חברת תקשורת שהיא-
בואו נצלול לאפשרויות הקיימות בשוק:

  1. חברת Zadarma (זדרמה)- חברה בולגרית בעלת ותק של מעל 15 שנה בשוק התקשורת והטלפונייה- מציעה שלוחות בודדות (מה שאנחנו קוראים לו קו נייח) או מרכזיות בענן לעסקים.
    כל תהליך הרישום וההתקנה לוקח לכל היותר 5 דקות. 
    אז איך זה הולך? 
    זדרמה, עובדת בשונה מחברות התקשורת בארץ, בשיטת Pre-paid (פרי-פייד) כמו מנויי הביג-טוק והטוקמן שהיו נהוגים בעבר הרחוק. 
    מטעינים תקציב מוגדר (ניתן להגדיר טעינה אוטומטית לפי רמת תקציב בחשבון, או כמות פעמים קבועה בחודש ועוד) וזה הסכום שאיתו אפשר לעבוד. 
    אין לה חבילות שיחות, אלא "דיברת-שילמת". 
    מודל הקווים אצלה הוא כמו שהיה נהוג בעבר הרחוק בארצינו: תשלום על דמי אחזקה של הקו+ עלות דקת שיחה.

    ישנה אפשרות לנייד מספר טלפון אליה, תהליך שלוקח מספר ימים ובתיאום על מועד הניוד המדוייק מול הלקוח, ויש אפשרות להשכיר מספר חדש לחלוטין.
    במידה ומחליטים לנייד מספר נייח קיים, תדרשו לשלם דמי אחזקה לשנה ראשונה כדי להתחיל בהליך הניוד. 
    לאחר טעינת החשבון בסכום הדרוש כדי לכסות את שנת השירות הראשונה, תוכלו לפתוח כרטיס במערכת (Ticket) כדי להתחיל בניוד, קחו בחשבון שתדרשו להכין מבעוד מועד חשבונית של חברת התקשורת להוכחת בעלות על המספר- עליכם לוודא שבחשבונית מחברת התקשורת מופיע מספר הקו בצמוד לשמכם- זו הוכחת בעלות שלכם על הקו.
    להסבר על הליך הניוד- לחצו כאן 
    לצפייה בעלויות השכרת הקווים- לשם ניוד או השכרת קו חדש- לחצו כאן
    לצפייה בעלויות של דקות שיחה לפי יעדים- לחצו כאן (שימו לב לחבילת Economy- זה תמחור לפי דקת שיחה)
    זה אולי נראה מסובך, אבל ברגע שמבינים את הקונספט, זו אופציה מעולה ומשתלמת.
    ניתן להתחבר לקו הטלפון הביתי דרך מתאם פשוט מטלפון "טיפש" שמחבר אותו לאינטרנט- לדוגמה- Grandstream HT802 .
     ניתן להתחבר באמצעות אפליקצייה יעודית של חברת Zadarma (באתר של זדרמה ניתן למצוא קישור לחנות של גוגל למכשירי אנדרואיד ולחנות iTunes למכשי אפל).
    תחשבו שגם אם אתם בחו"ל, אתם יכולים לחייג כאילו שאתם בארץ, ובתעריפים של זדרמה- ולא של חברת הסלולר. מדהים לא?!

    לדוגמא- שיחות שביצעתי בלונדון, גם באופן מקומי (שיחות בלונדון) וגם לארץ- במצטבר- שעתיים וחמישה, ב-3 דולר. 
    המוצר בעיקר מיועד למי מכם שמחפש אחזקת "קו קל" במחיר זול ושיש לו נתב פרטי- ורוצים להמשיך להחזיק במספר.

    חסרונות שחייבים להדגיש: השירות לא מציע שיחות למספרי חירום (משטרה, מד"א וכו) בישראל, וכן לא מספרי 1-800. 

     

  2. לאלו מכם שלא מעוניינים במוצר כמו זדרמה ומחפשים שירות ישראלי (קחו בחשבון, ייתכן שיקר יותר לחלקכם)-
    בשיתוף פעולה עם חברת IT-TEC (חברה קטנה שקיימת כעשור בארץ) , הקמנו שירות לפרטיים (ועסקיים)- אחד שלא היה קיים בארץ,
    של קווים נייחים לפרטיים- עם אפשרות לחיבור דרך אפליקציה לנייד גם כן. 
    התשלום אצלם הוא כמובן באשראי, כמו לחברת התקשורת הקיימת שלכם- עם בנק דקות כמקובל בארץ.

    חבילות ומחירים:
    60 דקות -"קו קל" – 16 ש"ח  
    100 דקות- 20 ש"ח
    500 דקות- 30 ש"ח 
    כל חריגה מעל למכסת הדקות בבנק דקות, מחוייבת בתעריף קבוע של 6.5 אג' לדקה (0.065 שח לדקת שיחה).
    ניתן כמובן לנייד את מספר הטלפון הקיים שלכם מחברת התקשורת הנוכחית.
    לביצוע התקשורת מולם- אתם חייבים להיות חברים שלנו בקבוצה- ולצרף הוכחת חברות בטופס- מי שלא יצרף הוכחת חברות, לא יזכה למחיר ולשירות של IT-TEC. 
    לדף המבצע של חברת IT-TEC- לחצו כאן

נקווה שעם הזמן חברות נוספות יצרפו לרשימה הזו, כך שתיווצר תחרות גם בתחום הטלפונייה הנייחת שתאפשר למי שמעוניין, עם ציוד משלו- להתחבר עם טלפון נייח.

קהילת הפייסבוק של ILFiber - מהפכת הסיבים האופטיים